niedziela, 8 kwietnia 2018

Zimny miesiąc

Witam w ten piękny dzień, który w odróżnieniu od wszystkich dni w marcu jest słoneczny i ciepły. Zapraszam na podsumowanie marca.


Zacznijmy muzycznie.






FILMY [10]
W marcu miałam dwa główne powody, z których wybierałam filmy: O to dostało nominacje do Oscara. Muszę obejrzeć. i Niedługo premiera nowego filmu Marvela, czas nadrobić ich inne filmy.
  
Tamte dni, tamte noce
Ten film całkowicie skradł moje serce. Kibicowałam mu mocno podczas Oscarów i  cieszę się, że chociaż jednego dostał. Ciepły klimat Włoch, nastrojowa muzyka, dodatkowo ciekawa historia o dorastaniu. Niektórzy mówią, że jedynie końcowy monolog był coś wart. Określiłabym go raczej esencją filmu. Oto on.
"Wyrywamy z nas samych tak wiele, aby jak najszybciej wyleczyć się z rzeczy, że bankrutujemy w wieku 30 lat i mamy mniej i mniej do zaoferowania za każdym razem, gdy zaczynamy z kimś nowym. Ale żeby zmuszać się do braku uczuć, aby niczego nie czuć... Cóż za wielka strata. To, jak żyjesz, to twoja sprawa. Po prostu.. Pamiętaj. Nasze serca i ciała to jednorazowy podarunek. Zanim się zorientujesz twoje serce jest zużyte. A twoje ciało? Przychodzi taki moment, że nikt na nie nie patrzy. A już na pewno nie chce się zbliżyć. W tej chwili czujesz ból i rozgoryczenie. Nie wyzbywaj się ich. Wraz z nimi jest radości, którą czułeś."

Kształt wody
Inny od wszystkich, to chyba właściwe określenie. Opowiada historię miłości kobiety z człowiekiem-rybą. W sumie nie wiem jak to nazwać. Film posiada wiele niedociągnięć, jednak nadrabia baśniowym klimatem.


Lady Bird
Kolejny film o dorastaniu. Główna bohaterka to uczennica katolickiego liceum, która przechodzi okres buntu. Można to zobaczyć chyba wszystkie możliwe schematy. Kłótnie z rodzicami, z nauczycielami, udawanie kogoś kim się nie jest, pierwsza miłość, pierwsze rozczarowanie, druga miłość, kolejne rozczarowanie i dojście do wniosku, że warto być po prostu sobą. Film jest przyjemny i tylko tyle.

Kac Vegas 3
Obejrzałam to przypadkiem w telewizji. Zdecydowanie gorszy od swoich poprzedników, nie ma tego klimatu. Nie polecam.


Mój przyjaciel Hachiko
Historia przyjaźni między człowiekiem a zwierzęciem, o uczuciu i silnej więzi. Film polecam, ostatnie pół godziny przepłakałam.

Anihilacja
Spodziewałam się czegoś naprawdę dobrego, a dostałam coś przeciętnego. Film opowiada o grupie śmiałków, która wstępuje do tajemniczej strefy X- terenu otoczonego dziwną kopułą, z którego nikt nie wyszedł żywy, a prawa fizyki są zmienione. Dostałam film słaby fabularnie, który niby nadrabia braki przez efekty specjalne. Jednak te efekty czasem są świetne a czasami okropne.

Vaiana: Skarb Oceanu
Vaiana to córka przywódcy plemienia, która w przyszłości ma przejąć jego role. Jednak ją ciągnie w stronę morza, przygód, tego co nieznane. Aby ocalić swoją wyspę (i w sumie cały świat) przed zagładą rusza na niebezpieczną wyprawę. Jest to typowy Disnejowski film, nie ma w nim nic odkrywczego. Nigdy się nie poddawaj, podążaj w stronę marzeń to główne przesłanie filmu. Moją uwagę zwróciły piosenki, w których się zakochałam! W polskiej wersji też brzmią nieźle.

Incredible Hulk
Chyba każdy kojarzy Hulka, czyli zielonego olbrzyma. Ale nie każdy oglądał o nim film - tak jak ja. Incredible Hulk opowiada historię powstania Hulka, czyli eksperymentu naukowego. Film jest średni, chociaż ciekawie się ogląda filmy Marvela bez ciągłych żartów.

Iron Man 2
Tony Stark umiera, więc pozwala sobie na rzeczy, których by nigdy wcześniej nie spróbował i tak sika w skafander publicznie. A tak naprawdę to jeszcze walczy z Rosjaninem, który wypomina mu zniszczenie rodziny. Momentami bardzo denerwował mnie narcyzm Iron Mana, jednak to już jest cecha wpisana w tę postać. Jeśli lubicie kino superbohaterskie to polecam.

Thor
Tytułowy Thor to jeden z synów boga Odyna. Niedługo ma zostać władcą, jednak za swoje nieposłuszeństwo ojciec zsyła go na ziemię. Oczywiście bez młota i super siły. Następnie ma różne przygody, u jego brata Lokiego ujawnia się kompleks niższości. Loki chce pokazać, że też może być taki fajny jak Thor. Film mocno średni, najgorszy z tej Marvelowskiej trójki.

KSIĄŻKI [5]

SERIA DWORÓW - SARAH. J. MASS
Pokochałam tę serię całym sercem! Zdaję sobie sprawy, że nie jest to arcydzieło, ale ma w sobie wiele pierwiastków, które mnie urzekły. Zacznijmy od świata magii, magicznych ras i istot jak i zwykłych ludzi. Mamy tutaj typową historię miłosną człowieka z czarodziejską istotą. Początkowo jedna strona nienawidzi drugiej, później uprzedzenia topnieją i historia nabiera dramatyzmu.
Seria dworów ma trzy części, warto przebrnąć średnią część pierwszą dla doskonałej części drugiej. Co do trzeciej części mam mieszane uczucia, nie polecam, nie odradzam.

SZÓSTKA WRON - LEIGH BARDUGO
Sześcioro wyrzutków, jedna twierdza do zdobycia. Trochę magii i zagmatwanych relacji. Wspaniała książka. Tak w skrócie. Jest to kolejna pozycja, która mnie urzekła. Tempo akcji jest szybkie, charaktery postaci ciekawe. Nie mogę się doczekać, aż przeczytam drugą część.

ZDĄŻYĆ PRZED PANEM BOGIEM - HANNA KRALL 
Wywiad wydany w formie książki, czyli coś nietypowego. Osobą, która odpowiada na pytania jest Marek Edelman, drugi z przywódców powstania w getcie warszawskim. Opowiada o sytuacji w getcie, ale także o późniejszych czasach, gdy został kardiologiem. Lektura jest miejscami wstrząsająca. Uważam, że warto ją przeczytać.


Podobało się i chcesz być na bieżąco? Znajdziesz mnie na facebooku Zuzmot i na instagramie zuz.mot

1 komentarz:

  1. Ja muszę przeczytać do końca książkę bo jeszcze żadnej nie przeczytałam w tym roku masakra hehehe

    ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN I OBSERWOWANIA MOJEGO BLOGA ❤
    Serdecznie zapraszam na mojego BLOGA.
    Serdecznie zapraszam na mojego INSTAGRAMA.

    OdpowiedzUsuń